Jak szybko odzyskać swoją figurę po ciąży

Stan błogosławiony zwykle wiąże się z przybraniem kilku nadprogramowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek chciałoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, by skutecznie wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O odpowiednią figurę dobrze zadbać już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, żeby męczyć się ścisłą dietą. Ciało ciężarnej potrzebuje trochę więcej kalorii niż zazwyczaj. Ograniczenie sztucznego pożywienia i słodkości może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, żeby ruch w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To ginekolog decyduje, czy nie istnieją przeciwwskazania do aktywności.

Największym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o dawną wagę są codzienne spacery z dzieckiem. Przyniosą one profity zarówno mamie, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się wolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Kilogramy po ciąży zaczną kurczyć się w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie okres połogu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można zdecydować się na inne ćwiczenia gimnastyczne. Młode mamy chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra sposobność, aby odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pozwalają w krótkim czasie odzyskać poprzednią sylwetkę. Co więcej, nie zajmują dużo czasu, którego najczęściej brakuje kobietom po porodzie.